Вербський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Вербської сільської ради Дубенського району Рівненської області
|
Директор - Момотюк Галина Федорівна, 1960 року народження,вища освіта, закінчила Рівненський педагогічний інститут за спеціальністю педагогіка та психологія (дошкільна) кваліфікація-викладач педагогіки та психології, методист по дошкільному вихованню. Загальний стаж педагогічної роботи складає 39 років. На посаді завідувача ДНЗ з 2001 року. |
І. Загальні відомості про заклад |
|
Дата створення, його особливості |
В 1945 році відкрито дитячі ясла на 25 дітей.В 1954р. відкрито 2 групи різного віку:від 3-х місяців до 7-ми років.3 1960 р. працювало 3 групи різного віку.У січні 1986 року здано в експлуатацію нове приміщення на 140 місць /6 вікових груп/.У березні 2009 р. проведено державну реєстрацію та перейменовано назву на дошкільний навчальний заклад. |
Форма власності |
Комунальний заклад Вербської сільської ради |
Основні напрями діяльності |
Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; Забезпечення реалізації завдань Базового компоненту, програми розвитку дітей »Українське дошкілля»; Забезпечення наступності в роботі ЗДО та школи по підготовці дітей до навчання в школі; Забезпечення всебічного розвитку дітей через оновлення змісту та форм екологічного виховання. |
Організаційна структура закладу |
Заклад здійснює навчально-виховний процес у 5-ти вікових групах і виховує 100 дошкільників. Виховання та навчання дітей забезпечують 13 педагогів, 9 вихователів, 1 музкерівник, вихователь-методист та практичний психолог. Працють гуртки: «Кольорові пальчики», «Дзвіночок», «Вербиченька», «Казкарик», Школа шляхетності»,облаштовані ігрові майданчики, є музична зала, методкабінет, кабінет пр. психолога, у групах створені розвивальні середовища з різними центрами. |
ІІ. Основні показники діяльності |
|
Педагогічний колектив постійно працює над підвищенням своєї майстерності: - 1-ше місце в обласному конкурсі «Кращий дошкільний навчальний заклад» - Нагороджений Грамотою Інтернет-портал рейтингу освітніх закладів України за 1-ше рейтингове місце серед ДНЗ Рівненської області у конкурсі «Мій улюблений дитсадок» 2014р. - Участь в обласному конкурі «Зимова фортеця» 111-тє місце; - Участь у Всеукраїнському спортивному святі «Веселі старти»; - Акції «За чисте довкілля»; - Почесна Грамота Української федерації "Спорт заради розвитку" за участь у Національній руханці в вишиванках "ДЯКУЄМО ЗСУ"
-Відзнака за участь у встановленні Національного рекорду під час проведення Національної руханки в вишиванках до Міжнародного дня вишиванки. - Є лауреатами обласного конкурсу- ярмарку педагогічної творчості; Учасники районного огляду «Панорама відкритих занять»; Учасник рекорду України в рамках 111 Міжнародного заняття доброти На базі Вербського ЗДО проводяться районні семінари-практикуми, методичні об’єднання , огляди.
|
2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗДІЙСНЮЄ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ КЕРУЮЧИСЬ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМИ ДОКУМЕНТАМИ
ЗАКОНИ УКРАЇНИ
Закон України «Про дошкільну освіту»
Закон України "Про захист персональних даних"
Закон України про охорону дитинства
Закон України "Про благодійну діяльність та благодійні організації"
Закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної"
Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні
Стратегію розвитку читання на 2023-2032 роки «Читання як життєва стратегія»
Положення про заклад дошкільної освіти
НОВИНИ ЗАКОНОДАВСТВА 2023 РІК
ПОСТАНОВИ КМУ
ЛИСТИ МОН УКРАЇНИ
Лист МОН № 1/61-23 від 03.01.23 року "Про методичні рекомендації щодо заповнення та подання звіту про діяльність закладу дошкільної освіти за 2022 рік (форма 85-к) в період воєнного стану"
Організація освітнього процесу
Заклад дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році здійснює навчально-виховний процес відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) ,Наказу МОН України №322 від 01.06.2017 р. "Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину" та листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 № 1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», Листа МОН від 27.08.2024р №1/12490-23 "Щодо окремих питань діяльності закладів освітиу 2024/2025 навчальному році".При плануванні роботи використовується тематичний принцип, який базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, який забезпечує змістову цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмового матеріалу. Планування освітньої роботи з дітьми здійснюється за видами діяльності з урахуванням завдань освітніх ліній нової редакції Базового компонента дошкільної освіти.
Структура навчального року:
Навчальний рік починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року:
1 - 15 вересня - адаптаційний, діагностичний період (виявлення педагогами рівня і проблем розвитку дитини на початку навчального року);
з 15 вересня по 31 травня - навчальний період;
10 - 30 травня - діагностичний період (вивчення педагогами рівня і проблем розвитку дитини на кінець навчального року).
З 1 червня по 31 серпня триває оздоровчий період.
Сучасні підходи щодо організації різних форм навчання :
колективні та індивідуальні;
Типи занять:
фронтальні (зі всією групою дітей),
групові ( до 15 дітей),
індивідуально-підгрупові ( до 8 дітей),
індивідуальні (1-4 дитини);
види занять: комплексні, тематичні, комбіновані, інтегровані;
Тривалість спеціально організованої навчальної діяльності (заняття):
-для дітей третього року життя- до 10-15 хвилин,
-для дітей четвертого та п"ятого років життя — від 15 до 20 хвилин,
-для дітей шостого року життя — від 20 до 30 хвилин.
Напрямки діяльності ЗДО
• охорона життя та зміцнення здоров'я дітей;
• гармонійний розвиток кожної дитини;
• дотримання прав дітей;
• забезпечення вихованцям належних та безпечних умов для розвитку, навчання та виховання;
• створення ,безпечного розвивального предметно-ігрового середовища та умов для прилучення дітей до загальнолюдських цінностей;
• взаємодія з сім'єю, прилучення батьків до освітнього процесу для формування у них компетентної педагогічної позиції по відношенню до власної дитини;
Педагогічний колектив Вербського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) продовжить роботу над методичною проблемою «Формування гармонійного розвитку, виховання і соціалізації особистості дитини та професійної компетентності педагога в умовах реформування освіти» та вирішенням таких річних завдань:
1. Продовжити роботу щодо формування у дітей національної свідомості та патріотичних почуттів через виховання любові до природи рідного краю.
2. Забезпечення стійкого розвитку ментального здоров'я дошкільників через впровадження програм емоційного виховання та створення підтримуючого середовища.
3. Використання ігрової діяльності, як природного ресурсу дитини, для подолання кризових ситуацій.
В ЗДО СТВОРЕНО безпечні розвивальні ЦЕНТРИ, ЩО ДАЮТЬ ЗМОГУ КОЖНІЙ ДИТИНІ ЗНАЙТИ СОБІ СПРАВУ ВІДПОВІДНО ДО СВОЇХ ІНТЕРЕСІВ, УПОДОБАНЬ , ІНДИВІДУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ. ВПРОДОВЖ РОКУ ВЕДЕТЬСЯ СИСТЕМАТИЧНА РОБОТА З УДОСКОНАЛЕННЯ ПРЕДМЕТНО-ІГРОВОГО СЕРЕДОВИЩА та його осередків:природознавчого,самопізнання, усамітнення, культурологічного.
Педагоги ЗДО Бусь М.С.,Карпюк О.А., Коханець Л.П.,Продун І.М, проводять досліди та спостереження в природі, заохочують дітей до активної діяльності на заняттях , стимулюють пізнання, ініціативність,практичні вміння. Велике значення педагоги надають ознайомленню дітей з працею дорослих, розповідають про різні професії.
Художньо-естетичний розвиток дитини – одне з головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування самооцінної, творчої, активної особистості.
В кожній групі є в достатній кількості матеріал для занять образотворчою діяльністю, створені куточки для самостійної художньої діяльності дітей. Педагоги намагаються забезпечувати самовиявлення дітей в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації як на заняттях так і в повсякденному житті.
У дошкільному закладі працює гурток «Умілі ручки» із зображувальної діяльності. Нагальною потребою для педагогів став пошук нових шляхів формування зображувальних навичок та умінь, щоб зацікавити дітей образотворчістю, навчити їх у різний спосіб відтворювати навколишній світ. Так вихователь Бусь М.С., Коханець Л.П. вчать вихованців малювати пальчиками, кулачками, долоньками, вмоченими у фарбу, свічкою і за допомогою веселої „ляпки-маляпки”, зіжмаканого паперу, шматочками поролону. Їх заняття дарують дітям неабияку втіху, збуджують творчість, художній інтерес.У практиці роботи дошкільного закладу заняття з художнього-естетичного розвитку інтегруються із заняттями з розвитку мовлення, музики, математики, ознайомлення з навколишнім світом.На достатньому рівні володіють різними способами ліплення. Конструктивним, пластичним, комбінованим способами створюють виразні образи з глини, пластиліну, тіста, роблять рельєфні наліпи, ліплять за мотивами української кераміки.В аплікації вирізують різноманітні геометричні форми, обривають, наклеюють декоративні візерунки та сюжетні композиції, виявляють самостійність, фантазію. Виконують колективні роботи, планують свою діяльність, погоджують свої задуми, дії, досягають кінцевого результату.
Конструюють з різного будівельного матеріалу: конструювання з паперу поєднують з різними видами діяльності (малюванням, аплікацією, грою-драматизацією, створенням казок). Взагалі мистецька діяльність об’єднує різні види образотворчої діяльності: малювання, ліплення, конструювання, аплікацію, роботу з природним та покидьковим матеріалом.
До дитячих робіт вихователі ставляться як до творів мистецтва. Роботи зберігаються, щоб батьки могли простежити творчий зріст своєї дитини.
Вихователі працюють над проблемним питанням «Екологічне та валеологічне виховання дошкільників» Мету та завдання педагоги втілюють у формуванні в дитини мотиваційної установки на здоровий спосіб життя, вчать змалку дотримуватись відповідних правил та норм,забезпечуючи фізичний,пізнавальний та мовленнєвий розвиток дошкільників.Використовують нетрадиційні підходи в організації занять із зображувальної діяльності та технології розвитку художньої творчості дітей.Створюють атмосферу невимушеного емоційного спілкування,домагаються засвоєння дітьми знань,умінь та навичок.
Вихователі. виховують у дітей маленького патріота,передбачають роботу з формування уявлень про народні традиції та обряди, створюють позитивний настрій, розкривають основи правомірної поведінки,навчають проявляти толерантність щодо всього живого, збагачують знання дітей про довкілля, близьких людей та свою малу Батьківщину.
Вихователі. постійно дбають про розвиток креативності в дошкільнят шляхом використання інноваційних підходів у навчально-виховному процесі,
Основну увагу приділяють ігровим методам та прийомам,що сприяють невимушеному засвоєнню кожною дитиною необхідних знань, умінь та навичок,створюють умови для повноцінного розвитку дошкільників.Їх заняття носять пошуковий, характер в ході яких діти отримують не готові знання, а досліджуючи, співставляючи. аналізуючи дії, домагаються знайти відповіді на дані запитання.
В нашому садку створені сприятливі умови які:
· збагачують;
· розширюють;
· систематизують знання, уявлення дітей про довкілля.
Педагогічні працівники
· уточнюють отриманні дітьми знання та вміння;
· розкривають перспективи подальшого пізнання дітьми зовнішнього та внутрішнього світів.
НАША ГРУПА "БЕРІЗКА"
Група "БДЖІЛКА"
МУЗИЧНА ЗАЛА
ГРУПА "РОМАШКА"
ГРУПА "СОНЕЧКО"
ГРУПА "КАЛИНКА"