Інклюзивне навчання в ЗДО

Закон України «Про освіту» 

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

Стаття 20. Інклюзивне навчання

2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

 

Корекційно-розвиткові послуги (допомога) - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

   Інклюзивне навчання — це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію, але в той час створює відповідні умови для отримання якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта визнає, що всі діти можуть повноцінно навчатися, а їх відмінні особливості гідні поваги та є джерелом навчального досвіду для усіх учасників навчально-виховного процесу.

ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

 

Інклюзивне освітнє середовище—сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб і можливостей.

 

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

 

·        Інклюзивне навчання усуває бар’єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими освітніми потребами.

·        Більше залучаються батьки до процесу навчання.

·        Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість соціалізації, розвитку своїх інтересів і талантів і подальшої інтеграції в суспільство, вступу до професійних і вищих закладів освіти.

·        Діти з особливими освітніми потребами мають змогу налагодити дружні стосунки з однолітками в школі та поза її межами та моделюють належні способи взаємодії з колективом.

·        В інклюзивних групах створено атмосферу спокійного прийняття відмінностей інших людей.

·         

ОФІЦІЙНІ ЗАСАДИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

 

·        дистанційну та індивідуальну форми навчання;

·        психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу;

·        інклюзивні та спеціальні групи (класи) у загальноосвітніх навчальних закладах;

·        «підлаштовані» для їхніх потреби загальноосвітні школи і класи, тобто на відповідні архітектурні перепланування;

·        корекційних педагогів, тьюторів, психологів;

·        адаптовані навчальні плани та програми, методи та форми навчання, ресурси спеціальної освіти, партнерство з громадою.

·         

ПОРАДИ Й РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИХОВАТЕЛЮ, У ГРУПІ ЯКОГО НАВЧАЄТЬСЯ ДИТИНА З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

 

- навчитися толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на дитині;

- сприяти тому, щоб кожна дитина відчувала себе прийнятою;

- сприяти створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості;

- надавати індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей;

- намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей особливої дитини;

 

- співпрацювати з іншими педагогами (логопедом, психологом, дефектологом) та батьками в одній мультидисциплінарній команді.

      Інклюзивне навчання — це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію, але в той час створює відповідні умови для отримання якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта визнає, що всі діти можуть повноцінно навчатися, а їх відмінні особливості гідні поваги та є джерелом навчального досвіду для усіх учасників навчально-виховного процесу.

 

ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

 

Інклюзивне освітнє середовище—сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб і можливостей.

 

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

 

·        Інклюзивне навчання усуває бар’єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими освітніми потребами.

·        Більше залучаються батьки до процесу навчання.

·        Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість соціалізації, розвитку своїх інтересів і талантів і подальшої інтеграції в суспільство, вступу до професійних і вищих закладів освіти.

·        Діти з особливими освітніми потребами мають змогу налагодити дружні стосунки з однолітками в школі та поза її межами та моделюють належні способи взаємодії з колективом.

·        В інклюзивних групах створено атмосферу спокійного прийняття відмінностей інших людей.

·         

ОФІЦІЙНІ ЗАСАДИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

 

·        дистанційну та індивідуальну форми навчання;

·        психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу;

·        інклюзивні та спеціальні групи (класи) у загальноосвітніх навчальних закладах;

·        «підлаштовані» для їхніх потреби загальноосвітні школи і класи, тобто на відповідні архітектурні перепланування;

·        корекційних педагогів, тьюторів, психологів;

·        адаптовані навчальні плани та програми, методи та форми навчання, ресурси спеціальної освіти, партнерство з громадою.

·         

ПОРАДИ Й РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИХОВАТЕЛЮ, У ГРУПІ ЯКОГО НАВЧАЄТЬСЯ ДИТИНА З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

 

- навчитися толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на дитині;

- сприяти тому, щоб кожна дитина відчувала себе прийнятою;

- сприяти створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості;

- надавати індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей;

- намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей особливої дитини;

- співпрацювати з іншими педагогами (логопедом, психологом, дефектологом) та батьками в одній мультидисциплінарній команді.

 

 

Вербський заклад дошкільної освіти

 

НАКАЗ

 

03.10 2023 року                                                                                        № 53 

 

Про  організацію  інклюзивного   навчання у 2023-2024 навчальному році

 

          На  підставі листа МОН № 1/9-235  від 10.04.2019 р. «Щодо порядку зарахування дітей до інклюзивних та спеціальних груп закладів дошкільної освіти», листа МОН № 1/9-691 від 13.11.2018 р. «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», постанови КМУ № 530 від 29.07.2015 р. «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад», наказу МОН, МОЗ № 240/165 від 27.03.2006 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.04.2006 за № 414/12288 «Про затвердження Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу», наказу МОН, МОЗ № 104/52 від 06.02.2015 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.02.2015 за № 224/26669 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», наказу МОН № 1055 від 04.11.2010 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2010 за № 1157/18452 «Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів», наказу МОН № 609 від 08.06.2018 р. «Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти», висновку Інклюзивно-ресурсного центру № ІРЦ-85382/2023/396685 від 28.03.2023, №85382/2022/376097 від 09.11.2022р,№ 85382/2021/300234 від 24.12.2021. № 85382/2021/243278 від 16.06.2021, №85382/2021/236771 від 11.06.2021 та підставі заяв батьків дітей з ООП

 

НАКАЗУЮ:

 

1.    Організувати  інклюзивне навчання з 01.09.2023 на  2023-2024 н.р. вихованцям:

Дмитроца Назар Артурович

Карпюк Назар Юрійович

 2.Організувати інклюзивне навчання з 01.10.2023р вихованцям

    Латиш Марк Андрійович

    Ковальчук Олександра Вадимівна

    Петручок Дмитро Іванович

 

 

3.Призначити відповідальним за організацію інклюзивного навчання в ЗДО

 

       Практичного психолога Ніколайчук І.Ю.

           

3.1. Призначити асистента вихователя у групу з інклюзивним навчанням.

3.2. Утворити команду супроводу для дитини, яка знаходяться на інклюзивному навчанні.

3.3. Розробити і затвердити індивідуальну програми розвитку дитини.

3.4. Подати документи на тарифікацію педагогічного навантаження  вихователів,  асистента, що вестимуть години в інклюзивній групі у 2023-2024 н.р..

          4. Контроль  за  виконанням  даного наказу залишаю  за  собою.

 

 

Директор ЗДО                                                               Г.Момотюк

 

З наказом ознайомлено                                                І.Ніколайчук

 

      

          Вербський заклад

        дошкільної освіти

              (ясла-садок)

             

                      

                            Вербської сільської ради

                            

 

 

         

                          Тип закладу:  Загальний

                                                   розвиток