Затверджую:

                                                                                         Директор Вербського ЗДО                          Г.Момотюк

                                                                                         01.04.2022р

                                                                 ПЛАН

           Консультативної роботи педагогів з батьками Вербського ЗДО

                                на період воєнних дій

 

№п\п

Зміст роботи

Дата

Технології

Відповідальний

1.

Речі, які не  можна забороняти дитині

01.04

Інтернет ресурси

Карпюк О.А.

2.

Як зробити свій будинок  безпечнішим для війни

04.04

Інтернет  ресурси

Карпюк О.А.

3

Як допомогти дитині під час збройної агресії

05.04

ютуб

Коханець Л.П.

4.

Які фрази треба говорити дітям?

05.04

Інтернет ресурси

Продун І.М.

5.

Що покласти в тривожну валізу?

06.04

ютуб

Карпюк О.А.

6

Добірка дитячих ігор від психологині арттерапії Л. Галіцина

07.04

Інтернет ресурси

Момотюк Г.Ф.

7

Сучасне дошкілля під крилами захисту

 

презентація

Лобанова Н.М.

8

Картинки із зображенням пальчикових вправ «Козацькі розваги»

08.04

ютуб

Продун І.М.

9

Мультфільм для дітей про війну

08.04

ютуб

Карпюк О.А.

10

Дивні знахідки – в чому небезпека?

25.04.

ютуб

Продун І.М.

11

Казкотерапія

11.04

відеоуроки

Момотюк Г.Ф.

12

Випуск дитячого онлайн-садочка НУМО з відеозаняттями за рекомендаціями МОН і ЮНІСЕФ

12.04

Платформа МЕГОГО

Ніколайчук І.Ю.

13

Дихальна гімнастика, гімнастика для очей

13.04

ютуб

Продун Л.М.

14

 

 

15

16

17

 

18

19

 

20

21

 

22

 

 

23

24

25

26

 

27

28

Середовище, що належить дітям (для батьків дітей з ООП)

 

Вправи для тренування уваги та пам’яті.

Поради батькам для кращого розуміння

Малюємо віршик (Як швидко вивчити вірш на пам’ять)

Чому дитина погано говорить?

Майстер-шеф «Розвиваємо та навчаємо працею»

Як дітям поводитися під час війни

Як позбутися від тривоги, страху та занепокоєння

10 порад батькам для кращого розуміння психології дитини

 

Фізкультхвилинки для дітей

Речі,які не можна забороняти дитині

Як виховати добрі звички?

Чинники вольової готовності дитини до школи

Робота з пластиліном

Антистресові вправи

 

 

18.04

 

 

19.04

 

08.04

 

05.04

13.04.

 

12.04

 

20.04

 

21.04

 

04.04.

25.04

26.04

27.04

 

28.04

29.04

Інтернет ресурси

 

 

ютуб

 

ютуб

 

ютуб

ютуб

 

ютуб

 

ютуб

 

ютуб

 

ютуб

ютуб

ютуб

ютуб

 

інтернет ресурси

ютуб

Ніколайчук І.Ю.

 

 

Ніколайчук І.Ю.

 

Ніколайчук І.Ю.

 

Котвінська Л.П.

Котвінська Л.П.

 

Момотюк Г.Ф.

 

Ніколайчук І.Ю.

 

Бусь М.С.

 

Котвінська Л.А.

Продун І.М.

Коханець  Л.П.

Ніколайчук І.Ю.

 

Бусь М.С.

Ніколайчук І.Ю.

 

                                                

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації:
10 порад
1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
В умовах війни підлітки особливо вразливі. Вони вже достатньо дорослі, щоб розуміти, що відбувається, та ще зовсім не мають досвіду, щоб впоратися зі своїми емоціями та почуттями. Поради
Говоріть і слухайте. Знаходьте час та уважно слухайте розповіді дітей про те, що
вони відчувають і думають. Роз’ясніть відомі вам факти та надавайте дітям правдиву інформацію (з урахуванням вікових особливостей) про ситуацію, у якій опинилася країна в цілому та ваша родина зокрема.
Дозвольте емоціям бути. Розповідайте про свої почуття та поясніть дитині, що боятися, переживати, плакати — це нормально. Проте надалі важливо стабілізуватися і відволіктися буденними справами настільки, наскільки це можливо.
Плануйте майбутнє. Мрійте та плануйте разом, обговорюйте з підлітками, що ви
зробите одразу, як настане мир. Такі роздуми та розмови надихають і стабілізують.
Обіймайтеся. Обіймайте свого підлітка та інших членів сім’ї не менше 8 разів
на день. Тактильний контакт вкрай важливий в умовах невизначеності і стресу.
Подивіться разом улюблені фільми. Це можна зробити навіть перебуваючи
в укритті. Обирайте життєствердні фільми, які дарують надію, обговорюйте побачене. Нагадуйте дитині, що після найтемнішої ночі настає ранок.
Читайте вголос. Спільне читання вголос дає відчуття захищеності
та спокою. Читайте разом книжку, яку ви вже добре знаєте, або нову,
до якої ніяк не доходили руки.
Хваліть і робіть акценти на досягненнях дитини. Відзначайте навіть
незначні досягнення. Вселяйте підлітку віру у свої сили та пропонуйте
підтримку.
Заохочуйте спілкування дитини з однолітками. Для більшості підлітків
спілкування з друзями є дуже важливим. Сприяйте цьому, розкажіть дитині, як вона може підтримати друзів, яким важко впоратися з емоціями.
Долучайте підлітків до допомоги іншим. Але робіть це за умов максимальної безпеки. Розкажіть дитині, як саме можна допомогти, підтримати інших, долучайтеся до допомоги разом з нею. Водночас поясніть дитині, що пріоритетом повинна бути її безпека.
Будьте уважними до змін у поведінці дитини. Зверніться за онлайнконсультацією до психолога, якщо стан дитини викликає занепокоєння.
Підготовлено за дописом фейсбук-сторінки UNICEF Ukraine.

Сучасні діти дуже швидко й майже в усьому випереджають дорослих, і передусім в освоєнні сучасних технологій. На жаль, вони часто ігнорують і зневажають життєвий досвід, обізнаність, умілість старшого покоління, намагаючись скрізь чинити по-своєму. Як показує життя, це не завжди має позитивні наслідки.

Переконані, що принаймні в стосунках батьків з дітьми дошкільного й молодшого шкільного віку варто зберегти традиційну модель взаємодії «дорослий — дитина». Старшим у цій парі є дорослий, і саме він несе відповідальність за все, що відбувається з дитиною. На жаль, багато сучасних батьків по-іншому розставляють пріоритети й дозволяють дітям вирішувати, що і як має бути. А мотивують це тим, що виховують майбутніх лідерів. Ні! І ще раз Ні!

Діти мають навчитися користуватися свободою, усвідомлюючи, що їхній особистий простір межує з особистим простором інших людей; жити за спільними правилами, поважаючи досвід і знання старших. Допомогти в цьому їм можуть і мають дорослі.

Які завдання слід реалізувати

Під час роботи за темою «Я шаную старших» необхідно:

·         націлити дітей на те, що всі члени родини мають свої інтереси, потреби, бажання, які слід поважати;

·         утвердити в думці, що батьків обов’язково потрібно слухатися, допомагати їм у всьому;

·         закріпити знання лагідних слів, слів ввічливості, які допоможуть висловити свою шану й увагу до старших;

·         допомогти відчути потребу в турботі про батьків і близьких дорослих, бажання зробити їм приємно.

+

Окрім цього, діти мають навчитися просити дозволу, вибачення, виконувати доручення батьків і близьких дорослих, уміти стримувати свої негативні емоції, знаходити прийнятний спосіб, щоб їх виразити.

 

 

Формуємо якості: шанобливість

Шанобливість — почуття поваги, що ґрунтується на визнанні чеснот, суспільного значення або позитивних якостей певної особи. Шанувати — надавати великого значення, цінувати, берегти, ставитися з особливою повагою, ніжністю, проявляти турботу, піклування.

Ідея, яку мають засвоїти діти:
На Землі співіснують два світи — дорослі й діти — які не можуть жити одне без одного. Призначення дорослих — народжувати дітей, допомагати їм зростати, усвідомлювати й засвоювати важливі життєві правила. Дітей — зростати й навчатися жити в суспільстві, працювати й розвиватися задля свого й суспільного благополуччя та розвитку. Дорослі пестять і люблять своїх дітей, усіляко піклуються про них, а діти мають поважати дорослих, шанувати батьків, бабусь і дідусів, ставитися до них з турботою й ніжністю.

Результат, якого потрібно досягти педагогам:

Дитина має усвідомити:

·         що слухатися батьків і допомагати їм потрібно обов’язково;

·         виразити батькам й іншим рідним своє прихильне ставлення можна за допомогою лагідних слів;

·         слід мати зону своєї відповідальності в побутових справах;

·         великою цінністю є підтримка, турбота, повага, взаєморозуміння в родині.

Дитина має вміти:

+

·         спілкуватися з дорослими, дотримуючись загальноприйнятих норм і правил, а також правил, встановлених у родині;

·         проявляти турботу про рідних, обираючи доцільний у тій чи тій ситуації спосіб;

·         висловлювати й відстоювати свої пропозиції, добираючи аргументи, а не через крик і суперечки;

·         виконувати прийнятні для її віку побутові справи.

 

 

"9 способів бути ближчими до дитини"

          Вербський заклад

        дошкільної освіти

              (ясла-садок)

             

                      

                            Вербської сільської ради

                            

 

 

         

                          Тип закладу:  Загальний

                                                   розвиток